اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا

اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا

اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا

اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل​

اقامت پس از تحصیل در کانادا چگونه است؟ کسی که اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشد مقیم ان کشور محسوب می شود که به واسطه تحصیل، کار، سرمایه گذاری و روش های قانونی دیگر میتوان اقامت دائم کانادا  (pr) را کسب کنند . کشور کانادا در مقایسه با سایر کشور ها مبلغ بیشتری صرف تحصیلات افراد می کند و تحصیل کرده ترین کشور دنیا محسوب می شود.  همینطور دانشگاه تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا که در لیست دانشگاه های برتر جهان وجود دارد در این کشور قرار گرفته است . اکسپرس انتری یک سیستم مهاجرتی است که برای مهاجرت افراد و اخذ اقامت دائم کانادا راه اندازی و برای همه ی استان ها و ایالت های کانادا قابل استفاده است .

پس از اتمام تحصیل در تمامی کالج‌ها و دانشگاه‌های دارای DLI(دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل در مونترال و دانشگاه بریتیش کلمبیا) کانادا گرفتن اقامت دائم از طریق تمامی روش‌های اخذ اقامت دائم امکان‌پذیر است.

دانشجویان پس از دریافت مدرک فارغ‌التحصیلی خود به مدت محدودی با مجوز PGWP

در کانادا اقامت داشته باشند و می‌توانند با آن شغل پیدا کنند، پس از مدتی درخواست ویزای کاری(WORK PERMIT) و اقامت دائم (PR) داشته باشند.

زمان تحصیل نیز برای اخذ اقامت کاری اهمیت دارد و دوره تحصیلی شما باید 8 یا بیش از 8 ماه به طور مداوم باشد در غیر این صورت برای شما امکان اخذ مجوز PGWP وجود ندارد.

پس از پایان تحصیل و گرفتن مدرک فارغ‌التحصیلی فقط 6 ماه مهلت دارید تا برای اخذ اقامت کاری کانادا درخواست دهید. کم کم داریم به جواب سوالمون میرسیم: چگونه پس از تحصیل در کانادا اقامت دائم کانادا بگیریم؟

مجوز(POST GRADUATION WORK PERMIT)

در کشور کانادا در مقطع‌های بالاتر از دیپلم در زمان فارغ‌التحصیلی اداره مهاجرت کانادا این مجوز کار پس از تحصیل را برای فارغ‌التحصیلان صادر می‌کند که شخص اجازه کار و اقامت موقت را در کشور کانادا کسب می‌کند .

این مجوز (POST GRADUATION WORK PERMIT) که به‌اختصار PGWP نامیده می‌شود اجازه کار را به مدت 3 سال برای افراد فراهم می‌کند و بعد از آن شخص می‌تواند برای کسب اقامت دائم کانادا اقدام کند.

مجوز PGWP تا چه زمانی دارای اعتبار می‌باشد؟

مجوز POST GRADUATION WORK PERMIT معمولاً برای دوره تحصیل 1ساله به مدت 1 سال و برای دوره تحصیلی 2 یا بیش از 2 سال به مدت 3 سال به‌منظور کار در کانادا اعتبار دارد اما قابل تمدید است.

مواردی که مانع گرفتن مجوز (PGWP) می‌شود

همان‌طور که گفته شد اگر دوره تحصیلی شما کمتر از 8 ماه یا بیشتر اما به‌صورت دائم نباشد نمی‌توانید مجوز کار را دریافت کنید .

خانواده در حین دوره تحصیلی شما در کانادا حضور داشته باشند با فارغ‌التحصیلی شما نمی‌توانند مجوز کار (PGWP) دریافت کنند و باید با روش‌های قانونی دیگر اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

پس از فارغ‌التحصیلی مجوز کار تنها یک‌بار برای شما صادر می‌شود و شما باید قبل از درخواست مجوز گذرنامه خود را تمدید کنید زیرا زمانی که اعتبار گذرنامه شما به اتمام برسد مهر مجوز در گذرنامه جدید شما ثبت نمی‌شود.

اقامت دائم استانی پس از تحصیل

برنامه‌های مهاجرتی PROVINCIAL NOMINEE PROGRAMS  با دیگر روش‌ها و برنامه‌ها متفاوت است و شرایط مخصوص به خود را دارد و دانشجویان فارغ‌التحصیل کانادا می‌توانند برای اخذ اقامت از این طریق اقدام کنند.

این برنامه شرایط بهتری را برای کسانی فراهم می‌کند که سابقه کار یا تحصیل را در آن استان داشته باشد و چندین استان برای فارغ‌التحصیلان در جهت اخذ اقامت دائم پس از تحصیل کانادا برنامه و شرایط منحصربه‌فردی را در نظر گرفته‌اند.

برخی استان‌ها نیز نیاز به تجربه و پیشنهاد کار متقاضیان و فارغ‌التحصیلان داشته برخی دیگر ندارند.

سرمایه‌گذاری برای اقامت پس از تحصیل

برای سرمایه‌گذاری در کانادا صرفاً نیازی به تحصیل در کانادا نمی‌باشد اما می‌توان از آن برای تمدید اقامت خود استفاده کرد زیرا آن‌هایی که در کانادا دوره تحصیلی خود را گذراندند با کشور کانادا و بازار کار آن ارتباط برقرار و برای سرمایه‌گذاری با آگاهی کامل اقدام می‌نمایند.

ازدواج برای اقامت پس از ازدواج:

یکی دیگر از روش‌های اقامت پس از تحصیل ازدواج با یک شهروند کانادایی است اما درصورتی‌که واقعی و حقیقی بودن ازدواج را اثبات نمایید و صرفاً برای اخذ اقامت نباشد که در صورت صوری بودن ازدواج طرفین جریمه خواهند شد.

امتیاز موردنیاز برای اخذ اقامت کانادا

در 2 مرحله بررسی می‌شود که در ابتدا متقاضیان باید مدارکی مانند سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار و مدرک زبان ارائه دهند تا بررسی و امتیاز کسب نمایند. برای بالابردن امتیاز باید حداقل از 100 امتیاز 67 امتیاز به دست آوریم که داشتن مدرک از دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر کانادا و همچنین داشتن اقوام درجه اول در کانادا این کار را برای ما راحت‌تر می‌کند.

در مرحله بعد 600 امتیاز دیگر وجود دارد که مربوط به پیشنهادهای کاری این کشور به متقاضی است.

کارت (PR)

وضعیت اقامت دائم شخص در کانادا را نشان می‌دهد که در مرحله اول اقامت کسب اجازه اقامت دائم الزامی است و ضمن اخذ این اقامت دولت کانادا بر اساس قانون به دلیل‌های مشخص شده در قانون مهاجرت می‌تواند این اجازه را سلب و اقامت را باطل کند.

  • جرایم کیفری
  • عدم حضور در کشور کانادا به مدت کمتر از 2 سال در 5 سال گذشته
  • دروغگویی در اطلاعات اولیه
  • تمام دلیل‌های مشخص شده در قانون مهاجرت

اخذ تابعیت کانادا

پس از گرفتن اقامت دائم کانادا تفاوت چندانی بین کسانی که اقامت دائم دارند با شهروندان کانادایی وجود ندارد و آن‌ها مانند شهروندان کانادا از تمامی خدمات رفاهی و... برخوردارند. تنها تفاوتی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که آن‌ها نمی‌توانند تا 3 سال در رأی‌گیری‌ها شرکت کنند و اجازه رأی دادن ندارند و پس از این 3 سال می‌توانند برای درخواست تابعیت کانادا اقدام کنند.

به نظر شما آیا اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا سخت است؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر

نویسنده

مریم مومنی

مریم مومنی

کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل، علاقه مند به قوانین حقوق بین الملل و قوانین مهاجرتی کشورها، کارشناس ارشد مهاجرت کانادا هلدینگ راز

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان